26.2.10

Starcraft 2

Det är väl ingen större nyhet för de flesta att Starcraft 2 snart är här. Uppföljaren till det bästa strategispelet genom tiderna (!) är för närvarande i beta-fas och jag tänkte passa på att posta tre utmärkta videor från youtube som går in någorlunda detaljerat på samtliga tre raser.
Jag har själv inte testat spelet än och vet därför inte mer än vad jag sett från videos och läst så jag kan inte ge några egna åsikter om det, men det ser onekligen riktigt bra ut.

Jag vet att det finns många gamla Starcraft-spelare som gnäller på i stort sett allting som är annorlunda från det första spelet, men man får komma ihåg att det har gått 12 år sedan Starcraft först lanserades och spelvärlden går framåt. Dessutom är spelet endast i beta-fasen vilket innebär att massor kommer att ändras, och det har redan ändrats en hel del, och några enheter har blivit "nerfade" och har redigerats en hel del.
Jag är helt säker på att Blizzard kommer att släppa ett riktigt bra spel, och jag tror på att det kommer någonstans runt sommaren, runt 30 juni möjligtvis. Har vi otur dröjer det ända till hösten men vi får hoppas att dom ger med sig och släpper det så snart som möjligt





3 kommentarer:

  1. allt man behövde i förra spelet var ju carriers eller battlecrusiers.. synd att de jämnat ut nu
    haha!

    SvaraRadera
  2. Hehe, ja för noobs för oss, det fanns counters för carriers och battlecruisers också. Om du kollar på proffsmatcher från korea så använder dom battlecruisers typ en match av 200. Grejen är att det är vi som var dåliga :>

    SvaraRadera
  3. dålig är nog en underdrift!
    jag är kalasdålig, till och med danne vinner ju över mig

    SvaraRadera

Bloggintresserade