22.2.10

X-Files S2E01

Så, nu när vi har första inlägget klart tänkte jag helt enkelt sätta igång direkt.

Jag har tillsammans med min syster spenderat ett flertal dagar med att kolla igenom första säsongen av Arkiv-X, och det har snabbt blivit en av mina favoritserier. Även om kvalitén på avsnitten i första säsongen var ganska varierande så är det ändå alltid riktigt intressant och spännande. Jag skulle vilja lyfta fram S1E07 som säsongens bästa. Avsnittet heter Ice, och om ni har möjlighet tycker jag att ni ska ta er en titt (självklart borde man se hela säsongen, men som ett smakprov).

Idag blev det invigning av säsong 2 av Arkiv-X, och jag måste säga att jag verkligen ser fram emot se vidare på denna fantastiska serie. Idag blev det dock bara ett avsnitt.

S2E01 - Little Green Men
Det första avsnittet fortsätter direkt där säsong 1 tar slut, och X-files har lagts ner. Mulder har börjat tappa tron, säkert både på "sanningen" och mänskligheten då han nu för tiden får avlyssna sexmissbrukare som pratar om strippor. Rätt snart får han dock tips om bevis för utomjordiskt liv.
Jag tänker inte gå in alltför ingående på handlingen utan bara skriva lite kortfattat om mina tankar om avsnittet.

Jag tycker första avsnittet är helt okej, det känns som den andra säsongen är lite mer påkostad och lite mer fartfylld, och jag är överlag ganska nöjd. Inget av de bättre avsnitten jag sett men helt klart finns X-files-stämningen där. Ett par löjliga flashbacks från Mulders barndom med slow-motion-skrik i basröst förstör lite men det är sånt man får skratta bort lite.

Nästa avsnitt verkar bli riktigt spännande. Se nedan.





Until then...

1 kommentar:

  1. Oh X-Files jag ska också radda igenom det inom sinom tid! Förstår inte vad du menar med att bilden är spännande...eller varför en bild på Lady Gaga är nödvändig på bloggen?

    SvaraRadera

Bloggintresserade