5.12.10

Home Alone


Avrundade lördagkvällen med en gammal klassiker i brist på annat. Även om man i dagsläget inte får ut så mycket av filmen så väcker den massa gamla minnen. Det måste varit minst 10 år sedan jag såg den sist men man kommer ändå ihåg stora delar av filmen. Då tyckte man fällorna var fantastiska och skitroliga, idag är de mest ologiska, dumma och fåniga. Men men, det är en barnfilm så jag ska inte gnälla alltför mycket på de delarna.



Idag är jag väl inte lika road som jag var av den som liten, så det blir svårt att sätta ett rättvist betyg. Om man på något sätt ska se filmen för vad den är så är den ändå ganska underhållande, lite småmysig (det är ju ändå Jul) och lagom lång, men hade jag inte haft sådana minnen av den från barnaår hade betyget blivit aningen lägre.
Jag ångrade dock inte att jag såg om den, det var kul att få sig en flashback.


44


För övrigt, är det ointressant att läsa såna här inlägg eller? - Jag försöker att skriva några korta kommentarer om alla filmer jag ser istället för att skriva långa inlägg om några filmer. Det passar bättre med den här typen av film också som jag egentligen knappt bryr mig om. Det blir nog lite längre inlägg om filmer som förtjänar lite mer feedback , plus att jag varit lat och det har varit mycket jobb på senaste tiden så har inte sett så bra filmer. Inte för att ni kanske har denna blogg som dagens höjdpunkt men lite feedback är alltid nice :>

3 kommentarer:

  1. Jag föredrar kortare inlägg framför långa.
    Typ som det här! :)

    SvaraRadera
  2. Jag tycker du balanserar det bra, är det nåt som är lite viktigare in the sense att det är en film med hjärna (som pratar) så kan du ju analysera till du spyr, alltid kul

    SvaraRadera
  3. du är en skitkorv, så det spelar ingen roll hur du gör!

    SvaraRadera

Bloggintresserade