1.5.10

7 - Assassin's Creed 2




Eftersom jag recenserade detta spelet för ett tag sen tänker jag inte skriva så mycket om det. Jag tycker dock helt klart Assassin's Creed 2 platsar på listan, då det är ett riktigt bra och roligt spel.
Det som inte gör att spelet hamnar högre upp på listan är bland annat för att nu när jag väl klarat det så känns det inte som det är aktuellt att spela om det igen. Kanske att jag sätter igång det för att lönnmörda några intet ont anande vakter eller klättra runt lite på taken i Venedig, för det är fortfarande både mäktigt och snyggt och en ren fröjd för ögat att utföra ett örnhopp från ett högt torn eller glida ned för taket och sätta kniven i nacken på vakt-fan (de är dryga as och kvinnoföraktare och förtjänar att dö!).



Om ni vill läsa mer så hänvisar jag till min recension här:

http://bmastr.blogspot.com/2010/02/assassins-creed-2.html


Har för övrigt spelat en bit in i Sanitarium, och även om det inte riktigt levde upp till de minnen jag hade av spelet så var det helt klart roligt och mysigt. Det är synd dock att vissa av banorna verkligen förstör spelet. Det har dock en skön nostalgi-faktor så den platsar ändå på listan.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Bloggintresserade