23.11.10

Shrek Forever After



Det var ett par år sedan jag se de tidigare Shrek-filmerna och jag har bara svaga minnen från dem, men jag tycker mig ändå känna igen det mesta i denna fjärde del. Skämten och karaktärerna börjar bli uttjatade, och förutom den bortskämda ungen i början av filmen så är samtliga nya karaktärer både tråkiga och ointressanta. Historien känns även den tråkigare än i de tidigare filmerna, och filmens huvudskurk är rent ut sagt dålig.



Alla små detaljer finns där i början av filmen men de försvinner mer och mer ju längre filmen pågår. Det är synd då det var de tidigare filmernas starka sida.
Men som förut bjuder även denna film på ganska snygg animering och man har inte tråkigt, även om det aldrig känns så värst intressant. Kul att se Fiona som en ledare och stark karaktär snarare än en "damsel in distress" även om hon inte riktigt varit en typisk sådan i de tidigare filmerna heller.
Slutet känns dessutom lite halvtråkigt, men ja, jag ska inte gnälla alltför mycket.
Eftersom nästan allt i filmen bara är ganska bra, så blir även betyget bara ganska bra. Svag trea.

65

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Bloggintresserade