8.7.10

1 - The Village


Av: James Newton Howard

Det var ganska svårt att välja förstaplatsen mellan Assassination of Jesse James och The Village, då jag verkligen gillar båda soundtracken. Det slutade med att The Village fick förstaplatsen på listan då soundtracket bygger upp filmen mer och är viktigare för filmen, som jag även nämnde i förra inlägget.
Detta soundtrack har både fina spår och en del lite mer åt skräckhållet, precis som Signs. Jag kan inte riktigt säga exakt vad som är så bra med detta soundtrack, men filmen hade blivit en helt annan utan det, och hade med största sannolikhet inte alls varit lika minnesvärd. Jag ska dock inte såga ner filmen i sig för mycket, då det fortfarande är en av mina favoritfilmer och i mina ögon en av de mest underskattade filmer någonsin.
The Gravel Road är väl det spår som kan ses som main theme, men hela soundtracket bör lyssnas på.
Måste även tillägga på slutet att soundtracket blir bättre när den byggs in i filmen, så om ni inte sett den så bör ni göra det så snart som möjligt. Jag hoppas den blir en positiv överraskning.

http://open.spotify.com/album/0fFr787efn2HNrwrMSg6Yi

4 kommentarer:

  1. Jag har inte sett "The Village" sen den gick på bio 2004. Kanske dags att se den igen!

    SvaraRadera
  2. Det tycker jag. Vad tyckte du om den då? - Jag har den på dvd om du vill låna, men du kanske bara drar ner den lite snabbt? :>

    SvaraRadera
  3. Jag måste göra en lista jag med bara för att den skulle se så annorlunda ut, det var ett väldigt kul tema (tycker jag så klart) ;)

    Vi har helt klart olika tänk på det hela, ska bli kul att se vad du tycker om min

    SvaraRadera
  4. Jo, fast sen är den som jag sade i första inlägget inte helt superseriös. Jag har ju inte suttit ner med 1000 soundtracks och valt ut de bästa, utan jag har bara listat 10 som jag gillar och kommer på. Ska bli kul att se din lista, så kan jag lyssna på den också :>

    SvaraRadera

Bloggintresserade