10.7.10

Oförglömliga Scener #3

Från: Star Wars: The Empire Strikes Back

Den här scenen är ju en av filmvärldens kändaste, och den tar ju självklart en plats hos de scener man aldrig kommer glömma. Det var så pass länge sedan jag såg filmen för första gången och har sedan dess sett den otaliga gånger, så jag har inga starka minnen från när jag såg scenen första gången. Jag kommer dock ihåg när jag såg filmen första gången. Jag hade inte sett Episode IV innan, och visste inte vad Star Wars var för något. Kommer ihåg att jag blev avsläppt hos farmor och pappa var omtänksam nog att spela in en film åt mig som underhållning. Efter den kvällen blev jag officiellt en Star Wars-nörd i flera år framöver, och jag kan tänka mig att det var mycket på grund av den här scenen. Jag kanske var för liten för att fatta allting men jag har för mig att jag blev helt förskräckt när hjälten i filmen (jag var typ 6-7 år eller nåt) fick sin arm avhuggen, och inte nog med det, den onda killen i svart mask och respirator var hjältens pappa. Sedan kastade han sig rakt ut i avgrunden. Minst sagt oväntad, och absolut odödlig scen.

2 kommentarer:

  1. De första tre är fortfarande så förbannat snygga också, på tiden då de orkade bygga skit liksom

    SvaraRadera
  2. Hmm, okej. Jag började med senaste inlägget och gick bakåt, okej? No hard feelings.

    SvaraRadera

Bloggintresserade