9.7.10

Oförglömliga Scener #2

Från: The Assassination of Jesse James by the Coward Robert Ford

Den här scenen är så nära perfekt man kan komma. Youtube-kvalitén gör den inte riktigt rättvisa, men när man först börjar höra vibrationerna och ljuden från tågen börjar det nästan krypa i huden. Skärmen blir sedan svart och vi hör enbart tågets ljud komma allt närmare. Mörkret spricker sedan upp och tågets ljus lyser upp skogen, där rånarna står uppradade, det är riktigt mäktigt. Musiken kommer in på ett bra sätt som jag redan nämnt är soundtracket mästerligt. Scenen avslutas med att tåget tvingas stanna och Pitt försvinner in i ett rökmoln, sedan är en av 2000-talets i mitt tycke bästa films häftigaste scen över, och jag har ännu en episk filmscen inpräntad på min hjärna.
Har ni inte sett filmen rekommenderar jag den starkt. Det är ingen actionfilm och den rullar ibland på ganska långsamt, men jag gillar det och det blir aldrig riktigt tråkigt. Filmen har även en hel del såna här idiotsnygga scener, och så såklart dess soundtrack. Brad Pitt är med också, han är bra.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Bloggintresserade