19.7.10

Spindeljävel

Mitt första inlägg som handlar om mitt privatliv tillägnar jag en stor limegrön spindel som jag nyligen dräpt. Den satt på toppen av den växt jag nyligen fått till lägenheten, och det typ drygt 20 minuter för mig att överväga mina beslut, och därefter samla mod till mig att ta spindeln i ett papper och spola ner i toaletten. Det var spindeln eller mig kände jag, och hade den inte varit limegrön och potentiellt livsfarlig hade jag försökt rädda ut den.
Med en halv toalettrulle i handen och två lite hårdare Mcdonalds-dukar jag hade i köket kände jag mig tillräckligt mentalt stark för att utföra handlingen. Men självklart så vecklade pappret ihop sig en aning när jag utförde min handrörelse och jag missade nästan spindeln, vilket jag till min förskräckelse upptäckte då jag vände upp pappret. Där satt spindeln på kanten av pappret och jag slängde då ihop det en gång till och råkade då mosa spindeln. Med ett stygn av sorg slängde jag ner pappret i toaletten, där det vecklade upp sig förrädiskt, som för att visa "Titta din jävel vad du gjort, stackars spindel".
Sedan spolade jag ner paketet i toaletten.

Nu blir det att sova, mitt huvud värker, mina ögon är röda (jag har en fläkt som blåser rakt in i ögonen stora delar av dygnet) och jag ska upp om drygt 8 timmar. Godnatt!

2 kommentarer:

  1. "Titta din jävel vad du gjort, stackars spindel" Hahahaha :P
    Varför fotade eller filmade du den inte? du har ju köpt en kamera för att kunna fånga precis sådana naturupplevelser. Det kunde ha blivit veckans tittarfilm i mitt i naturen

    SvaraRadera

Bloggintresserade